Follow | Dashboard



Hi, welcome to my blog. Thankyou for stalking here. The entry of this blog had been update officially by me, Nurul Syifa. Enjoyed!
Loveyou ♥


This song dedicated to you.
Entry | About | Board | Credit


Siapa saya ? Nurul Syifa Mahamad ;) ♥


Assalamualaikum . Hello beloved stalkersssss !*muka comel* harini aku terlebih rajin nak update blog . Nak tau kenapa ? Meh sini nak bisik *kerja sekolah tertinggal kat bawah meja* terpaksa redha you know :'( *sadis* okay lets start . Actually , aku confused mengenai SIAPA AKU ? Hm , for sure lah korang pun sama kan ? Kadang kadang aku tak kenal siapa diri aku . Personaliti aku berubah ubah . Serious aku cakap . Pendirian aku tak tetap . Okay , now aku nak jujur and kenalkan kat korang siapa aku , daripada pandangan aku lah . Hehe ;D Meh tengok step by step *muka comel*

1. Selalu perasan comel - Bila berdiri depan cermin aku selalu belek belek muka sendiri and puji *comel jugak aku ni * tangan dibahu mata ke atas pleasee ^^ *perasannya kau Syifaa*
2. Cepat marah and cepat sejuk - Ni jangan ditanya lah . Family aku terlebih kenal . Tak boleh silap sikit , mula naik angin . Tapi cepat cool down . Caranya ? Istighfar banyak banyak . Serious aku cakap , try ah Haha xx siapa jela yang tahan kann ? Taktau lah future hubby aku nanti boleh terima aku ke tak . Kuangkuangkuang
3. Bersikap sensitif - Serious , aku memang cepat sangat touching . Tak kira lah hal tu kecik ke besar . An example : andai kata lah kawan kawan aku bergurau , tapi gurau tu agak kasar . Sumpah aku terasa , rasa nak nangis ;'( tapi tahan je . Lagi satu , bila kena marah . Evendoe orang tu marah thru texting je pun . Berlinang airmata aku depan fone tu . Susah kan ? Hm , murah sangat airmata ni .
4. Mudah suka seseorang - Okay , jujur aku cakap aku tak boleh kalau ada someone yang over caring pasal aku . Like - selalu ambik tahu masalah aku , bagi nasihat . Automatically , aku boleh TERsuka kat orang tu . Suka jelaa . Takde sampai tahap nak bercouple couple bagai ni *kalau taknak aku TERsuka korang , jangan nak ambik tau pasal aku tau ? Nanti kalau aku dah TERsayang kan susah* Haha
5. Lambat sembuh bila hati dah terluka - THIS ! Memang , paaaalinngggg ! Thats why aku #TeamSingle . Well well well *troll face* susah woo nak hilangkan luka kat hati ni *tsk tsk* contohnya ? Macam ni . Aku ada EX-bf tu yang nak get back dengan aku , but aku susah gila kot nak terima dia . Pantang aku kalau dah ludah nak jilat balik . Nonono *geleng kepala*
6. COMELLLLL ! - Aku rasa macam dah bagitau kat number 1 tadi . Ouh sorry *muka gedik*
7. Cerewet dan terlalu memilih - Ahaaa , ni pun salah satu sebab aku single . BHAHAHAHA :D *yeke ?* memilih sikit lah . Tipulah kalau korang tak memilih . Kalau tak banyak pun , sikit sure korang memilih en ennn ? Macam aku , bab pakwe ni setakat sedap mata memandang pun dah okay dah *masuk line cepat* aku memilih bab baju , makanan , even something like bantal pun aku memilih . Sanggup tuu aku cium satu satu bantal before tidur . Wakaka . Teruk tak ? K tau dah *cedih*
8. Suka berkemas dan bergaya - Ehem ehemm *muka kerek* aku memang , paling suka bergaya . Haha :D walaupun duduk rumah , aku pakai jeans , blouse dan seangkatan dengannya . Mak abah pun dah tak heran dah . Nak pegi TF pun sama . Pakai sneekers , shawl , skirt . Kekadang contact lens pun aku pakai . One more , kalau bilik bersepah . Aku laa yang paling bising . Lagi lagi kalau barang dalam bilik tu kena sentuh . Mau tumbuh tanduk . Haha XD Apa apaa ? Nak mengata lah tu *sarcastic* *tunjuk pisau*  try ah mengata , nak dapat dosa buat ! Muahaha xx gelak syaitonnn
9. Tak suka tunjuk kat orang apa yang aku rasa - Hm , aku ni pemendam . Suka pendam perasaan sesorang . Pehtu , nenagehhhh *nangis* tu la kerja aku . Aku tak berapa suka share story kat orang and thats why aku selalu moody . Macam aku minat someone *crush* - Aku diam , tak bagitau dia pun . Hm , pendam pendam pendam perasaan sampailah aku kecewa akhirnya . Macam sekarang lah . Aku mengadu kat Allah je . Dia Maha Mengetahui apa yang aku rasa . Aku rindu ? Aku berdoa pada Allah . Dia Maha Mendengar . Terima kasih ya Allah *lap airmata*
10. Suka menangguh kerja - Ni tak dapat disangkal lagi . Haha xx aku takkan buat kerja yang aku tak suka dengan cepat . Kalau boleh , if kerja tu cikgu nak esok , malam ni la aku kelam kabut buat . Dah selalu dah macam tu . Hihi . Tapi siap tau . Just tak kemas jela . Kewkew *macam macam gelak dah* homework tu aku akan buat kalau aku rasa cikgu tu garang je . Teruk tak ? #STPM *annoying face*
11. Selalu menyesal bila dah buat satu satu keputusan - Selalu jadi . Hewhew . Taktau laa apa yang aku fikir dalam kepala ni haa . Ada je benda yang aku dah plan then last minute cancel , pastu menyesal *pandai kau syifa* selalu macam ni . Macam baru baru ni laa , planning nak date dengan crush . Crush cakap nanti bagitau la kalau jadi . Yang aku ni diaaaam je . Dalam hati memang nak keluar , but takut nak bagitau dia . Last last dia putuskan nak tidur . Yang aku ni rasa macam &%*$#@ termenung sesorang . Baju , tudung semua dah siap iron dah . Buat muka monyok then nangis pastu ngadu kat mak . And mak cakap *padan muka* k memang padan muka :'(
12. Suka berangan - HAHA XX shukew shukewww *dancing* ni hobi aku . Kadang kadang bila dok sesorang dalam bilik , mulalah aku terbayang dapat date dengan crush lah . Dapat dressup ala ala Najwa Latiff lah . Dapat lepak dengan bebudak yang handsome lah . HAHA xx even benda tu aku tau aku takkan dapat . Paling best " berangan dapat COUPLE dengan crush aku sekarang " WOOOOWWW KEBABOOOOMMMMM :OOOO
13. Suka bergambar - Cameraholix . Thats mee ! xx Nyenyenyee . Kisah apa kalau muka aku herot berot pongg . Janji aku puasss ! Haha . Dalam lappy ni , penuh folder gambar aku . Kekadang adik aku la jadi mangsa camerawoman yang tak terlatih . Dia pun salu bising xd kalau dia bising sangat aku salu jawab ' nanti kalau kakyong takde boleh la tengok gambar gambar ni bila rindu ' dia cukup marah ohh kalau aku cakap camtu . Sayang gak kau kat aku eh Acik ! HIHI . Lapchiuu :*
14. Pemalu plus pendiam - Yes aku memang pemalu . Pemalu sangatttt . Memang pendiam , pendiaaamm sangat *tunduk muka* bila dalam fb , fone aku macam mesra alam sangat , bila dah jumpa dia seribu bahasa . First meet memang lah kaann ? Hahah . Tak percaya ? Tanya ah sesape yang pernah jumpa aku . Especially , dua abang kat sidebar aku tu . Dorang tau ah aku camne . HAHA XX 
15. Suka pink ! - Haha . Aku boleh gila kalau nampak anything yang berwarna pink ohhhh . Kalau boleh aku akan dapatkan benda tu even terpaksa pinjam duit orang sekalipun . Amboiiiii xx haha . So sesiapa yang rasa nak try adjust aku tu , cari ah anything warna pink xx xoxo ada ke ? *troll face again*
16. NAK PATUNG DOMO ! - Benda ni dari tahun lepas aku nak . Tapi tak dapat dapat . Kesian akuuu *cedih* aku start minat masa crush aku belikan plushie , baju , bag domo kat awek dia merangkap EX dia sekarang . Sumpah sweet doe . Berkenan akuu :/ kalaulah aku jadi awek dia *wondering*
17. Aku rasa aku COMEL ! - Eh ehhh , rasa dah bagitau tadi kan ? Eh betul ke ? Cer scroll balik ke atas *mohon hempuk muka aku sekarang* maaf , bergurau :)
18. Tu jela yang aku sempat describe pasal diri aku even korang rasa tak penting pun . Hewhew . Next time aku buat entry lain pulak . Banyak lagi sebenarnya yang aku nak share. But otak aku dah stuck sebab dah mengantuk sangat *yawning* jam dah menunjukkan pukul 11.26PM . So time to sleep . K thanks guys for spending your time to read this entry . Really appreciate it ! *pelukcium* ;* anyway , aku sayang CRUSH aku . Aku suka dia dah lama kot :'( k sadiss . K lah , gtg now . Bye


p/s : sorry for the number 1 , 6 and 17 . Just for fun . Maaf kalau ada yang tak suka :) sesungguhnya yang baik itu datang daripada Allah dan yang buruk itu daripada diri saya sendiri . Wassalam 

Labels:


Older post / Newer post